Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

public6 năm trước

ZALORA Vietnam Tuyển Nhân Viên Phân Tích Quản Lý Chiến Dịch (Campaign Management Analyst) 2015

Hết hạn

Tin gốc tiếng Anh vui lòng xem phía dưới

Mô tả công việc:
• Bảo đảm về vị trí thương hiệu và truyền thông của công ty mỗi khi tiếp xúc với khách hàng
• Tạo sự nhiệt tình và cảm hứng cho trang web Zalora và thương hiệu thông qua các sáng kiến tối ưu hóa và liên tục xuất hiện hình ảnh trang web và các bài viêt với chất lượng cao, điều hướng dễ dàng và giao diện người dùng hiệu quả
• Tạo và chia sẻ đánh giá / báo cáo cho các tổ và các phòng ban khác và làm việc theo tiến độ
• Làm việc với đội quan hệ khách hàng quản lý (CRM) và Social Media Team (SM) để đạt thu nhiều đánh giá của khách và sự hiểu biết về cách chiến dịch làm việc khác nhau cho các kênh và để cung cấp CRM-SM với các thông tin cập nhật nhanh nhất về mục của bạn
• Kiểm tra và xác định các phương pháp mới để hiển thị các sản phẩm có sẵn để bán theo cách kích thích lợi ích hơn là lôi kéo khách hàng để thực hiện mua hàng
• Nhận các báo cáo thương hiệu và chủng loại hàng tuần của nhóm nghiên cứu BI và làm cho các nhãn hiệu tương ứng được phổ biến nhiều hơn (bao gồm cả sản phẩm thúc đẩy các phương pháp trên trang danh mục)
• Phụ trách chuyên mục tùy chỉnh (Xác định các loại sản phẩm yêu cầu, bên trong và bên ngoài trang web, từ đối thủ cạnh tranh và hàng kho các loại trực tuyến và liên hệ với các đội mua và CP phải hành động và tối ưu hóa)
• Phản hồi về chất lượng cho tất cả các hình ảnh tiếp thị trực tuyến để đảm bảo một thông điệp nhất định và đáp ứng yêu cầu của khách hàng ngay (bao gồm cả GDN Banners, Banners trong khuôn viên, Affiliate Banners,…)
• Xác định các hạn chế về hình ảnh và nội dung của sản phẩm có sẵn để bán và làm việc phối hợp với đội ngũ sản xuất và CP để thiết lập kiểm tra và tăng lượt xem sản phẩm -Thêm vào giỏ hàng
• Xác định và dự đoán hành trình của khách hàng tiềm năng để có được sản phẩm mà họ đang tìm kiếm. Điều chỉnh và tối ưu hóa đường dẫn và loại hàng hóa để cung cấp các tuyến đường dễ dàng nhất cho khách hàng. Tạo trải nghiệm tốt nhất cho các khách hàng)
• Hiểu biết nơi khách hàng hay xem trên trang web và kênh tiếp thị và thiết bị mà họ biết đến từ đâu và kỳ vọng của họ đối với các nội dung trang web (SEM, SEO và khuôn viên Tìm kiếm)
• Liên lạc và kết nối với đội ngũ quản lý tài khoản của khu vực hàng ngày và cập nhật chúng về việc bắt đầu và kết thúc chiến dịch tại địa phương - liên kết giữa các địa phương và khu vực

Yêu cầu ứng viên:
• Đam mê và quan tâm đến thời trang hoặc trải nghiệm của người dùng. Bắt buộc phải có kỹ năng thiết kế
• Kỹ năng phân tích tốt, có khả năng phân tích dữ liệu và báo cáo
• Có kiến thức và hiểu biết về các dữ liệu tiếp thị trực tuyến
• Hiểu biết về thương mại và chuyển tiếp của các thiết kế / phong cách
• Nhạy cảm với nhận thức giao diện người dùng
• Nắm chắc các khái niệm tiếp thị và nguyên tắc cơ bản
• Cung cấp khả năng chuyển các chiến lược thương mại thách thức thành bản dự thảo rõ ràng, thân thiện với khách hàng
• Hiểu biết rộng về những gì có thể đại diện tốt nhất trên web thương mại điện tử
• Nhận thức rõ các thành phần và mẫu thiết kế web / di động thân thiện
• Có đam mê về chăm sóc khách hàng và ngành công nghiệp dịch vụ
• Có khả năng quản lý nhiều ưu tiên và đáp ứng thời hạn trong một môi trường nhịp độ nhanh
• Tích cực, có phương pháp tiếp cận mang tính xây dựng, và hợp tác toàn diện và linh hoạt, khả năng làm việc nhóm
• Có kỹ năng giao tiếp, kỹ năng thuyết trình
• Bằng cấp trong lĩnh vực Marketing / Merchandising / Design hoặc tương đương
• Có kinh nghiệm bán lẻ /biên tập trực tuyến về thời trang; kinh nghiệm thương mại điện tử là lợi thế
• Có thái độ kinh doanh và khả năng để phát triển mạnh trong một môi trường phát triển với nhịp độ nhanh
• Quan tâm đến thương hiệu Zalora

Cách ứng tuyển:
Gửi CV về email: [email protected]

Hạn nộp: Càng sớm càng tốt

----------------------------------

ZALORA Vietnam is looking for Campaign Management Analyst

Please send your CV to [email protected]


THE ROLE

The Campaign Management Analyst (CM) operates within the Commercial Planning team, and alongside Commercial Planners (CP) his/her pure mission is to optimize and merchandise all parts of the ZALORA online shop (variety of offered products on zalora.vn) in order to maximize revenue and profit.  His/ her overall goal should be to constantly find new ways to show products in the best light and repair deficiencies at entry of or within the shop in order to assure a smooth and successful customer journey on the site.

The role requires an extremely driven and bright individual with good work ethics who is comfortable and credible in dealing not only with visuals but also with numbers and people at various levels across ZALORA Vietnam.

The role requires a confident personality, which can openly voice opinions and suggestions and continuously interact and cooperate with other departments.

RESPONSIBILITIES

  • Champion our brand position and corporate communication at every point of contact with customers
  • Generate enthusiasm and inspiration for ZALORA website and brand through optimization initiatives and constant high-quality appearance of website visuals and text, easy navigation and effective user-interface
  • Generate and share Ratings/ Review report to other teams and departments and follow progress
  • Work with Customer Relationship Management Team (CRM) and Social Media Team (SM) to gain more customer reviews and understanding on how campaigns work differently for channels and to provide CRM-SM with the most updated information regarding your Categories
  • Test and identify new methods to display products available for sale in a way that it stimulates more interests and entices customers to make a purchase
  • Receive weekly brand and category reports by BI team and take action on giving respective brands/ categories more exposure (including product boosting methods on catalog page)
  • Owner of category tree adjustments (Identify demanded product categories, within and outside website, from competitors and stock of current categories online and liaise with Buying team and CP to take action and optimize)
  • Feedback on quality for all online marketing visuals to ensure a unified message and set right customer expectations (including GDN Banners, Onsite Banners, Affiliate Banners, etc. KPI: Landing Page Bounce Rates)
  • Identify drawbacks on imagery and content of products available for sale and work hand-in-hand with Production team and CP to set-up tests and increase Product View-Add To Cart conversions
  • Identify and anticipate potential customer journey to get to products they are looking for. Adjust and optimize click-path and categories to provide the easiest route for customers as possible. Create best-in-class experience for the customers)
  • Understanding where customers entries on website and which Marketing channel and device they come from and their expectations towards the website content (SEM, SEO and Onsite Search)
  • Liaise and connect with regional Account Management team on daily basis and update them about local campaign start and ending – function as the link between local and regional

QUALIFICATIONS

  • Passion and interest in Fashion or User-experience. Design is an absolute must
  • Good analytics skills, capable of interpreting data and reports
  • Good knowledge and understanding of online marketing data
  • Commercial and forward sense of design/style
  • Strong sense for User-interface perception
  • Strong grasp of marketing concepts and fundamentals
  • Proven ability to translate commercial strategies and challenges into clear, customer-friendly lay-out drafts
  • Broad understanding of what represents best-in-class on the web and e-commerce
  • Discerning eye for composition and web/ mobile friendly design
  • Clear passion for customer satisfaction and service industry
  • Ability to manage multiple priorities and meet deadlines in a fast-paced environment
  • Positive, constructive, and collaborative approach and collaborative, inclusive and flexible team member
  • Strong communication skills, interpersonal skills, and presentation skills required
  • Degree in Marketing/Merchandising/ Design or equivalent
  • Strong online retail/fashion editorial experience desired; ecommerce experience ideal
  • Must be a self-starter with an entrepreneurial attitude and with an ability to thrive in a fast-paced, rapidly evolving environment
  • A genuine love and interest in the ZALORA brand

 

 

 

Hết hạn

350 lượt xem