Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

[HCM] Các Vị Trí Đang Tuyển Dụng Tại Damco Vietnam Tháng 4/2017

Hết hạn
Địa điểm Địa điểm: Hồ Chí Minh - Chuyên môn Chuyên môn: Khác - Tính chất công việc Tính chất công việc: Toàn thời gian

Damco là một trong những nhà cung cấp dịch vụ logistics (bên thứ ba) hàng đầu thế giới, chuyên về giao nhận vận tải linh hoạt và các giải pháp cho chuỗi cung ứng. Công ty này có hơn 108000 nhân viên với hơn 300 văn phòng tại 90 nước và đại diện tại hơn 30 quốc gia trên toàn thế giới.

Năm 2012, doanh thu thuần của công ty là 3,3 triệu USD, quản lý hơn 2,7 triệu TEU vận tải biển và khối lượng quản lý chuỗi cung ứng và chuyên chở ròng hơn 210000 tấn hàng hóa. Damco là một bộ phận của Tập đoàn A.P. Moller-Maersk.   

 1/ Operations Executive:

** Key Responsibilities:

Own all solution Operations activities under file management for the customers under purview.

 Key Activities:

All File management activities post booking,

Documentationo System Updateso Operational financeo Proactive communication with customer service in case of exceptions.

 Support customer service in customer query resolution and exception handling

** Required knowledge & Skills

o BA in related field preferably

o 6 months of working experience preferably in ocean freight / SCM industry.

o Good command of spoken and written English.

o Good communication skills and the ability to communicate confidently

o Customer-minded attitude is requiredo Good skill of computero Team player – Works together with others in the business unit to achieve results, fosters teamwork

2/ Solutions Customer Service Executive

** Key Responsibilities:

- Focus on the key Customer Service Drivers:

o Easy to Business with;

o Timely Delivery of Documents;

o Pro-Active Notification;o Exception Management ;

o Efficient claim handling

- Booking with vendors/ shippers

- Planning with vendors/ shippers (Vendor coordination)

- Query Resolution with shippers/ Customers/ Key Account Managers- ensure timely resolution and response to customers.

- Responsible for cross sell/up sell, customer retention.

- Follow up on the Outstanding bookings & query resolution

- Prepares contracts and charge structures in line with the Damco Policy

- Record and report the performance of the designated set of Solutions Customers that help provide suitable recommendations on :

o Service delivery winso Service failures

- Work with the KAMs/ Commercial team to establish and strengthen customer relationships.

- Comply to specific customer SOP and monitor respective KPIs

- Execute reports assigned by Assistant Manager/Manager

** Required knowledge & Skills

- Operational knowledge & Customer Service Experienceo At least 6 months’ experience in a large Operations / Customer service teamso Working knowledge of FACT, MODSo Familiarity with Damco Policies and Processes relating to the following is preferred :

- Customer Service Quality Standards, Quotation Standards and Pricing Policy

- Processes relating to credit approval process, invoicing / dunning

- Forwarding Products including VAS, Insurance, etc.

- Trade Lane Management process, including procurement process, allocation management process, Preferred Carriers , and Carrier charge structure

- Communication Skills

- Excellent communication skills and the ability to communicate confidently

- Drive for Resultso Passion to drive closures & high level customer service orientationo Well organized when working under pressureo Team player – Works together with others in the business unit to achieve results, fosters teamwork

Email for application: [email protected] 

Hết hạn

5,926 lượt xem