Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

[HCM, HN & ĐN] Tập Đoàn Bảo Hiểm Nhân Thọ Dai-ichi Life Tuyển Dụng Nhiều Vị Trí (Marketing, Business, Chăm Sóc Khách Hàng...) 2017

Hết hạn
Địa điểm Địa điểm: Hà Nội; Hồ Chí Minh; Đà Nẵng - Chuyên môn Chuyên môn: Marketing, Truyền Thông, PR; Bán hàng (Sales); Hành chính, Nhân sự; Tài chính, Chứng khoán, Ngân Hàng; Kế toán, Kiểm toán - Tính chất công việc Tính chất công việc: Toàn thời gian

Dai-ichi Life được thành lập vào năm 1902, là công ty bảo hiểm nhân thọ tương hỗ đầu tiên của Nhật Bản (Dai-ichi Mutual Life Insurance Company, Limited). Dai-ichi Life rời khỏi cơ cấu công ty tương hỗ, cổ phần hóa và niêm yết trên thị trường chứng khoán Tokyo vào năm 2010, và chuyển sang cơ cấu công ty cổ phần vào năm 2016 (Dai-ichi Life Holdings Inc.). Dai-ichi Life Holdings Inc. là một trong những tập đoàn BHNT hàng đầu tại Nhật Bản với tổng giá trị tài sản 467 tỷ đô-la Mỹ, doanh thu phí bảo hiểm đạt 40 tỷ đô-la Mỹ (tính đến ngày 31/3/2017). Ngoài Việt Nam, tập đoàn Dai-ichi Life đã mở rộng hoạt động kinh doanh BHNT sang Ấn Độ, Thái Lan, Úc, Indonesia và Mỹ. Tập đoàn Dai-ichi Life đã mở Trụ sở Khu vực Châu Á Thái Bình Dương tại Singapore và Trụ sở Khu vực Bắc Mỹ tại New York.

1. Nhân viên Hành Chính Nghiệp Vụ

Job Description

MỤC ĐÍCH CÔNG VIỆC

  • Thực hiện công việc hàng ngày của nhóm Scaning – lưu trữ hồ sơ thuộc bộ phận Hành Chính Nghiệp Vụ.

TRÁCH NHIỆM

  • Thực hiện release hồ sơ vào  hệ thống Omnidocs
  • Thực hiện scan các loại thư vào hệ thống trước khi gửi khách hàng, thực hiện scan lưu các hồ sơ của khách hàng vào hệ  thống và lưu trữ chứng từ gốc hoặc chứng từ bảng copy
  • Thực hiện scan các hồ sơ YCBH mới kênh VNPost  , kết quả kiểm tra y tế , các đơn thay đổi vào hệ thống Workflow để các bộ phận NB, UW, PS, Claim nhìn hình ảnh để xử lý các nghiệp vụ liên quan yêu cầu của khách hàng. Chạy báo cáo của hồ sơ VNPost , kết quả kiểm tra y tế nhầm kiểm soát việc scan sót chứng từ vào hệ thống để scan chứng từ kịp thời trong ngày.
  • Các công việc khác do sự phân công của OA head.

Job Requirements

1/ Bằng cấp, kinh nghiệm 

  • Tốt nghiệp Cao Đẳng trở lên

2/ Kỹ năng chuyên môn

  • Kỹ năng sử dụng máy vi tính, các phần mềm WinWord, Excel

3/ Kỹ năng làm việc: 

  • Kỹ năng làm việc đội nhóm và kỹ năng làm việc độc lập theo yêu cầu cụ thể.  

4/ Phẩm chất: 

  • Kiên nhẫn, trung thực, hòa nhã, than thiện với đồng nghiệp và khách hàng

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    • Human Resources
    • Admin/Clerical/Translator
    • Customer Service
  • Industry: Insurance
  • Location: Ho Chi Minh
  • Job Type: Full-Time Permanent

2. Brand & Marketing Executive (Chuyên Viên Thương Hiệu Và Tiếp Thị)

Job Description

  • Assist all administration work and execution plan of “ For A better life” Foundation.
  • Assist to implement brand & marketing campaign in accordance with the company’s strategy including charity events, product launch, corporate events for special distribution channels, PR campaigns as assigned by Senior Director.
  • Assist to prepare and edit the Vietnamese & English document relating to branding and communications activities.
  • Admin work such as e-payment, filing, meeting arrangement.
  • Assist to attend and support local corporate and CSR events as assigned.

Job Requirements

1/ Qualification:

  • University degree in Journalism, Sociology, Literature, Economics, Financial, Business Administration or equivalent.

2/ Experience:

  • At least 01 - 03 years experience in the same area.

3/ Skills:

  • Interpersonal skills.
  • Good writing and communications skills, both Vietnamese and English.
  • Good computer skills including Word, Excel and Power point.
  • Good knowledge of social mediaAbility to build & develop good
  • Ability to work under pressure.

4/ Quality:

  • Being open minded, pro-active and patient.
  • Active, eager to learn.

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    • Trade Marketing
    • Accounting/Finance
    • Marketing
  • Industry: Insurance
  • Location: Ho Chi Minh
  • Job Type: Full-Time Permanent

3. Customer Care Executive - CCE (Chuyên viên Chăm sóc khách hàng)   Job Description MÔ TẢ TÓM TẮT CÔNG VIỆC

  • Giải đáp các thắc mắc, giải quyết các khiếu nại qua điện thoại/bằng văn bản/thư điện tử liên quan đến hợp đồng bảo hiểm đúng theo tiêu chuẩn Dịch vụ khách hàng của Công ty và thực hiện chương trình chăm sóc khách hàng theo phương châm hoạt động “Khách hàng là trên hết” của DLVN.

MÔ TẢ CÔNG VIỆC

  • Phối hợp với các phòng ban liên quan giải đáp thắc mắc, khiếu nại của khách hàng qua điện thoại, bằng văn bản, qua hộp thư điện tử/trang Web Customer Portal liên quan đến hợp đồng bảo hiểm kịp thời, chính xác với mức độ chuyên nghiệp;
  • Phụ trách nội dung mục Dịch vụ Khách hàng trên trang web DLVN và trang web Customer Portal;
  • Phụ trách các công việc liên quan đến hệ thống của Bộ phận sử dụng: INGENIUM, CCMS, Loyalty…;
  • Thực hiện các công việc liên quan đến chương trình tích lũy điểm thưởng “Gắn bó dài lâu”;
  • Thực hiện các cuộc gọi khách hàng theo chiến lược của Công ty; nhận và trả lời các cuộc gọi đến qua đường dây nóng với mức độ chuyên nghiệp;
  • Thực hiện các báo cáo của Bộ phận;
  • Thực hiện các công việc khác hoặc tham gia các dự án chung của nhóm và của Công ty khi được giao.

Job Requirements

Trình độ: 

  • Tốt nghiệp đại học trở lên các chuyên ngành Quản trị, Dịch vụ, Thương mại, Kinh doanh, Kinh tế… hoặc các ngành liên quan.
  • Giọng nói: Rõ ràng, thân thiện, không bị nói ngọng, nói lắp
  • Kinh nghiệm: Ít nhất 02 kinh nghiệm trong lĩnh vực chăm sóc khách hàng, ưu tiên ngành bảo hiểm nhân thọ hoặc dịch vụ tài chính, ngân hàng

Kỹ năng:

  • Giao tiếp lưu loát (tiếng Anh và tiếng Việt)
  • Khả năng sử dụng vi tính văn phòng (MS Office)
  • Kỹ năng giao tiếp qua điện thoại tốt
  • Kỹ năng thuyết phục
  • Kỹ năng tổ chức công việc
  • Kỹ năng phân tích và giải quyết vấn đề
  • Có thể làm việc dưới áp lực cao
  • Kỹ năng soạn thảo văn bản

Phẩm chất cá nhân:

  • Tư duy phục vụ khách hàng
  • Kiên nhẫn, cẩn thận, chu đáo, có tinh thần trách nhiệm

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    • Admin/Clerical/Translator
    • Customer Service
  • Industry: Insurance
  • Location: Ho Chi Minh
  • Job Type: Full-Time Permanent

  4. Agency Training Executive (Chuyên Viên Huấn Luyện Kinh Doanh)

Job Description

  • Assist Agency Training Leader ATL & Business Development Regional Head BDRH to develop sales force through delivering sales training courses to Financial Consultants FC in order to ensure effectively business
  • To deliver training courses to Financial Consultant (FC) to comply with training plan and procedure so that they get skills and knowledge 
  • To support BDRH in planning & organizing all training courses & sales activities for agency force to achieve sales objectives, especially Rookie Active Ratio in recruitment
  • To co-ordinate with ATL in designing & upgrading various training courses to meet agency force needs
  • To implement other tasks delegated by ATH/ATL/BDRH

Job Requirements

Education

  • University degree or above
  • Relevant international life insurance diploma/certificate is preferred such as LOMA, LIMRA.

Experience

  •  Practical experience as trainer, teacher, seller.

Skill

  • Good training & presentation skill.
  • Good communication skill both in Vietnamese & English.

Characteristic

  • Patience, creative, proactive, enthusiasm, team work

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    • Accounting/Finance
    • Sales
  • Industry: Insurance
  • Location
    • Ho Chi Minh
    • Da Nang
    • Quang Tri
  • Job Type: Full-Time Permanent  

5. Alternative Distribution Senior Officer - Region Head

Job Description

1/ POSITION PURPOSE

  • The main purpose of this role is to ensure that the Company’s growth targets and sales targets are achieved in their assigned region.

2/ JOB DESCRIPTION

  • Manage Sales Team to achieve the Key Performance Indicators (KPIs)
    • Recruitment:
      • Recruit appropriately qualified SMs/ILs/IO/IS in accordance with the development plan for the region;
      • Manage the SMs/ILs directly and IO/IS indirectly in effective recruitment and development of the sales team.
    • Sales productivity:
      • Make up business plans with the suitable targets in each point of time for the region and manage the Sales team to strive for and achieve/exceed sales target;
  • Be responsible for developing SMs/ILs and IO/IS to ensure they can achieve their targets.
  • Coach/train and support the sales team frequently;
  • One-one meeting and supervise all activities.
  • Work closely with Partner of the region
  • Often visit branches/Transaction offices to build good relationship with all levels of bank;
  • Often provide/conduct trainings for bank staff/bank management.

Job Requirements

  • University graduated;
  • Strong ability to work unaccompanied, with a desire to achieve results;
  • A positive mental attitude;
  • Demonstrable sales ability and good presentation skills;
  • Confidence in approaching people where no initial relationship exists;
  • Strong written and oral English skills;
  • An willingness to accept responsibility and drive decisive sales focused activity;
  • Demonstrable ability in leadership and management of managers;
  • At least working as BDM level in life insurance industry or have experience to management.

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    1. Accounting/Finance
    2. Sales
  • Industry: Insurance
  • Location: Ho Chi Minh
  • Job Type: Full-Time Permanent

  6. Business Development Senior Officer (Phụ Trách Cao Cấp Phát Triển Kinh Doanh) 

Job Description

1/ POSITION PURPOSE

  • Support BD Region Head (BDRH)/BD Area Head (BDAH)/BD Territory Head (BDTH) in managing and developing Agency of assigned location (70%)
  • Deliver training of the FFS courses / Rookies /Agency Leaders (30%)
  • Other relevant assignment if requested

2/ PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES Manage Sales Location to achieve the Key Performance Indicators (KPIs) which are agreed with BDRH/BDAH/BDTH about: a. Recruitment:

  • Approve appropriately qualified FCs in accordance with the development plan and recruitmentstandards;
  • Recruit appropriately qualified BMs/UMs in accordance with the development plan for the Sales Location as agreed with the BDRH/BDAH/BDTH;
  • Manage the BMs/UMs in effective recruitment and development of FCs.

b. Sales productivity:

  • Make up business plans with the suitable targets in each point of time for Sales Location and manage the BMs, UMs & FCs to strive for and achieve sales target;

c. Persistency ratio:

  • Ensure the persistency of business set for the Sales Location
  • Be responsible for ethical, compliance and misconduct matters relating to Sales Location
  • Ensure Sales Location operates under Dai-ichi Life Vietnam's ethical standards, compliance standards and within the spirit of law;
  • Prevent, report and handle any compliance issues and/or misconduct cases arising relating to Sales location;
  • Manage daily operation of the Sales Office in the Block to ensure to maintain professional office environment  and cost effectiveness
  • Administrative tasks in the Sales Location;
  • Relationship with local government;
  • Office management;
  • Ad-hoc tasks as assigned;
  • Responsible for training the FFS courses / Rookies / Agency Leaders 

Job Requirements

Education: 

  • University graduated

Experience:

  • At least working as BM level in life insurance industry or have experience to management
  • Experience in sales management
  • Experience in sales training
  • Strong written and oral English skills
  • Ability to use common Office Computer applications

Skills:

  • Strong communication and persuasion skills
  • Strong presentation / training skills
  • Proven problem solving skills
  • Good people management skills
  • Reporting skills (written and verbal)

Personality:

  • Highly responsible and results oriented
  • Confident, dynamic, proactive
  • Able to approach people and build business relationship where no initial relationship exists
  • Independent, strong ability to work unaccompanied
  • A positive mental attitude: open, determined, optimistic
  • Teamwork spirit and reliable

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    • Accounting/Finance
    • Sales
  • Industry: Insurance
  • Location
    • Ha Noi
    • Ho Chi Minh
    • Da Nang
  • Job Type: Full-Time Permanent

7. Compliance Staff (Nhân Viên Pháp Chế)

Job Description

- Take initiatives to accomplish the missions of Compliance Team under supervision of Compliance Manager, specifically as follows:

  • Plan, review and improve the compliance program which is the action plan to improve compliance and reduce misconducts.
  • Implement, review the result of compliance program and facilitate all the departments to implement Plan-Do-Check-Action cycle for that purpose.
  • Review the internal rules regarding (Agency) Compliance and have the sufficient internal rules, including Agency Compliance Manual and the guideline to handle sales materials, in place and ensure their timely update.
  • Establish and maintain effective misconduct/misappropriation handling procedure, including classification/criteria of misconducts/punishment.
  • Manage recommend the punishment for and implement the punishment for the misconduct cases in accordance with the relevant internal rules.
  • Represent the company or give sufficient support to who represent the company and manage the relevant procedures for the legal disputes relevant to Agency channel including legal cases at the court (co-responsible with Legal team).
  • Report periodically about misconduct/misappropriation cases to Management and relevant committees.
  • Recommend and implement internal education framework for both employees and agents (e.g. periodical compliance seminar, compliance news etc.).
  • Establish and maintain database of compliance issues, including misconduct cases in cooperation with Legal team.
  • Others as assigned from Compliance Manager from time to time.

Job Requirements

Education, no. of year experience:

  • University degree;
  • Non experience requirement

Technical skills:

  • Basic knowledge about the life Insurance business.
  • Solid and continuous study to maintain/improve knowledge regarding latest legal and regulation movements.
  • Good computer skills using all major office applications.
  • Fluent in spoken and written English and Vietnamese.
  • Good presentation skills.

Soft skills:

  • Excellent verbal/written communication skills.
  • Sophisticated interpersonal skills to communicate smoothly and professionally with peoples with various background and situation, including interview with suspects of misconduct cases.
  • An analytical & organized approach, with a good attention to details.

Personal attributes:

  • A commitment to build strong compliance culture.
  • Innovative and self-driven.

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    • Legal
    • Accounting/Finance
  • Industry: Insurance
  • Location: Ho Chi Minh
  • Job Type: Full-Time Permanent

8. Policy Services Staff

Job Description

POSITION PURPOSE

  • Handle with policy alterations and valuations requests assigned by Head of PS from time to time in order to meet the clients’ expectations and to enhance company service quality.

ACCOUNTABILITIES

  • Receive and handle with assigned duties accurately, timely and in good customer services manners for:
    • Policy alterations and reinstatement.
    • Policy valuations.
  • Regularly follow up pending report to make sure the client’s request to be processed appropriately.
  • Stay current and proficient with workflow, latest forms, computer system, application and department goal.
  • Participates actively in development of PS procedure/special project effectively and timely.
  • Other jobs as delegated by Head of PS..

Job Requirements

  • Bachelor degree
  • Relavant life insurance qualifications such as LOMA certificates.
  • Very good communication skills.
  • Proficient in Microsoft office and excel.
  • Ability to learn all current company operating systems needs to perform the job.
  • Strong customer services focus, attention to quality, accuacy and detail

Additional Information

  • Job Level: Experienced (Non-manager)
  • Salary: Competitive
  • Function
    • Legal
    • Accounting/Finance
  • Industry: Insurance
  • Location: Ho Chi Minh
  • Job Type: Full-Time Permanent

Email liên hệ: [email protected] Trụ sở chính:Tòa nhà DAI-ICHI LIFE     149-151 Nguyễn Văn Trỗi, Phường 11, Quận Phú Nhuận, TP. Hồ Chí MinhĐiện thoại: (028) 3810 0888  Fax: (028) 3997 3000   

Hết hạn

1,959 lượt xem