Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

[HCM] Tập Đoàn Abbott Việt Nam Tuyển Dụng Market Research Executive 2018

Hết hạn
Địa điểm Địa điểm: Hồ Chí Minh - Chuyên môn Chuyên môn: Marketing, Truyền Thông, PR; Bán hàng (Sales) - Tính chất công việc Tính chất công việc: Toàn thời gian

Abbott là tập đoàn chăm sóc sức khỏe toàn cầu, luôn tập trung khám phá các dược phẩm mới, các kỹ thuật mới, những phương cách mới trong việc chăm sóc sức khỏe. Những sản phẩm của Abbott bao gồm nhiều lĩnh vực, từ các sản phẩm dinh dưỡng và thiết bị chẩn đoán đến các thiết bị y khoa và dược phẩm điều trị. Phương châm toàn diện của các sản phẩm Abbott là phục vụ cuộc sống – toàn tâm với nhu cầu chăm sóc sức khỏe từ trẻ em đến người lớn tuổi.

Job Responsibilities:

  • Research (Do oneself or coordinate with agency):
    • Retail Measurement and Performance Tracking:
      • Execute monthly sales reports based on Retail data for 6 PA countries to keep a consistent standard measurement & tracking of category sales across the region;
      • Prepared regionalized and standardized reports for Area level with 6 PA countries in scope for ease of regional consolidation;
      • Conduct ad-hoc analysis for 6 PA countries by request to keep track of category as well as brands performance;
    • Customized research for brand measurement and communication effectiveness:
      • Conduct qualitative or quantitative surveys, which may involve questionnaire design, field interview, focus group, and report;
      • Work and follow up with internal / agency to ensure progress for external/ internal research projects;
      • Manage and organize data information, such as written and oral reports, graphs, charts, and diagrams;
  • Administration & Documentation:
    • Collect research brief from manager or marketing team;
    • Support to prepare and allocate budget for research project;
    • Supervise temporary staffs to ensure all research projects comply with purchasing procedure and make payment for agency;
    • Ensure all business activities comply with the WHO code, Viet Nam code, relevant Acts, legal demands, Abbott code of conduct and ethical standards.

Job Requirements:

  • University degree, major in Marketing is preferable;
  • 2 - 3 years experience in relevant role in Vietnam;
  • Competence in Primary market research methodologies and have experience managing projects;
  • Competence in syndicated sales data such as Nielsen RMS & Kantar Panel and other Syndicated reports (e.g. Euromonitor, etc.);
  • Good computer skill especially Microsoft Office (Excel, PowerPoint);
  • Good command of English;
  • Analytical and numeric.

>> APPLY FOR THIS JOB

 

For any further detailed information and questions, please visit Abbott's official careers website: http://www.abbott.com/careers.html.

---

(*) Lưu ý: Do hạn chế về mặt thời gian nên chỉ các ứng viên được lựa chọn vào vòng sau mới được liên hệ và phản hồi. Rất mong các bạn thông cảm.

Hết hạn

740 lượt xem