Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

[HCM] Tập Đoàn Bảo Hiểm Nhân Thọ Dai-ichi Life Tuyển Dụng Securities Trading Officer, Alternative Distribution Senior Executive Và General Accounting Staff 2017

Hết hạn
Địa điểm Địa điểm: Hồ Chí Minh - Chuyên môn Chuyên môn: Khác; Hành chính, Nhân sự; Kế toán, Kiểm toán - Tính chất công việc Tính chất công việc: Toàn thời gian

Dai-ichi Life được thành lập vào năm 1902, là công ty bảo hiểm nhân thọ tương hỗ đầu tiên của Nhật Bản (Dai-ichi Mutual Life Insurance Company, Limited). Dai-ichi Life rời khỏi cơ cấu công ty tương hỗ, cổ phần hóa và niêm yết trên thị trường chứng khoán Tokyo vào năm 2010, và chuyển sang cơ cấu công ty cổ phần vào năm 2016 (Dai-ichi Life Holdings Inc.). Dai-ichi Life Holdings Inc. là một trong những tập đoàn BHNT hàng đầu tại Nhật Bản với tổng giá trị tài sản 467 tỷ đô-la Mỹ, doanh thu phí bảo hiểm đạt 40 tỷ đô-la Mỹ (tính đến ngày 31/3/2017). Ngoài Việt Nam, tập đoàn Dai-ichi Life đã mở rộng hoạt động kinh doanh BHNT sang Ấn Độ, Thái Lan, Úc, Indonesia và Mỹ. Tập đoàn Dai-ichi Life đã mở Trụ sở Khu vực Châu Á Thái Bình Dương tại Singapore và Trụ sở Khu vực Bắc Mỹ tại New York.

1. Securities Trading Officer - Phụ Trách Giao Dịch Hoạt Động Đầu Tư

 

Thông Tin Tuyển Dụng

  • Nơi làm việc:Hồ Chí Minh

     

  • Cấp bậc:Nhân viên

  • Kinh nghiệm:2 Năm

     

  • Lương:Trên 7,000,000 VND

  • Ngành nghề:Kế toán / Kiểm toán, Bảo hiểm, Tài chính / Đầu tư

     

  • Hết hạn nộp:07/12/2017

Phúc lợi

  •  Bảo hiểm theo quy định
  •  Đồng phục
  •  Thưởng
  •  Chăm sóc sức khỏe
  •  Đào tạo
  •  Chế độ nghỉ phép

Mô tả Công việc

JOB PURPOSE

  • Be responsible for securities (fixed income and equity) trading activities and assist in operational-related functions to enhance investment return.

ACCOUNTABILITY

  • Practical knowledge of the dynamics of the market and completely understands the mechanism associated with trading. Execute and responsible for all trading activities. Review transactions to ensure accuracy of information and ensure that trades conform to regulation of governing agencies
  • Coordinates implementation and documentation for compliance and Broker/ Dealer operations. Identify potential trading strategies and offer ideas to improve new ones
  • May help support all aspects of the trading desk: pre-trade analysis, research on indexes and constituents and design of optimal strategies for large trades, performance reports
  • Coordinate and facilitates special projects as request by management

Yêu Cầu Công Việc

JOB SPECIFICATION

  • Bachelor’s degree or higher in relevant discipline (e.g., economics, finance, accounting, financial engineering).
  • Fund management certificate granted by State Securities Commission: preferable
  • A strong interest in the financial market, a passion and desire to trade with working experience in a financial institution (fund management company, securities company)
  • Business level English language skills, strong oral and written communication skills.
  • Strong problem solving skills are required.
  • General software skills (particularly Excel) are required.
  • Highly analytical and detail-oriented

2. Alternative Distribution Senior Executive

Thông Tin Tuyển Dụng

  • Nơi làm việc:Hồ Chí Minh

  • Cấp bậc:Nhân viên
  • Kinh nghiệm:2 Năm

  • Lương:Cạnh tranh
  • Ngành nghề:Bán hàng / Kinh doanh, Bảo hiểm

  • Hết hạn nộp:10/12/2017

Phúc lợi

  •  Bảo hiểm theo quy định
  •  Phụ cấp
  •  Chăm sóc sức khỏe
  •  Đào tạo

Mô tả Công việc

  • To be in charge of all admin works of AD1 to help RD/TDs focus on sales.
  • To be in charge of admin works such as recruitment, payment, logistics etc;
  • Send reports
  • Support to organize trainings,
  • Support to organize workshops, seminars on life insurance business for bank’s branches (bank’s staff, customers)
  • Support and liaise with banks (partners) to use and control the information system (network) for sales
  • Support to organize sale activities
  • Monitor budget
  • Act as a liaison with other departments within the company: Admin, Accounting …
  • Monitor performance indicators
  • Other assignments requested by Head o Department

Key Result Areas

  • Admin works of back office running smoothly. Master all processes to support Sales team.
  • Provide timely and effectively sales support to Bank partners and sales force.
  • Quality and Efficiency in planning and support/organizing varied workload/events.
  • Support Head of Department in schedule management and coordinate with other department/company effectively
  • Well organize meetings, events and other activities.
  • Ensure various timely supports to achieve Bancassurance’s KPIs.
  • Well support Head of Department in budgeting and other ad-hoc assignments.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor degree, major in Business Administration/Economics
  • At least 2 years of working experience in business support
  • Experienced in Insurance field/Bancassurance is a plus

Skills    

  • Planning, organization skills and ability to work under pressure
  • Very good communication and problem solving skills;
  • Ability to manage tasks and time well
  • Willing to move around

Characteristic:

  • Carefulness
  • Accountability
  • Dedication
  • Team-work
  • Diligence
  • Independence

3. General Accounting Staff

Thông Tin Tuyển Dụng
  • Nơi làm việc:Hồ Chí Minh

     

  • Cấp bậc:Nhân viên

  • Kinh nghiệm:1 Năm

     

  • Lương:Cạnh tranh

  • Ngành nghề:Kế toán / Kiểm toán, Bảo hiểm, Tài chính / Đầu tư

     

  • Hết hạn nộp:13/12/2017

Phúc lợi

  •  Bảo hiểm theo quy định
  •  Đồng phục
  •  Thưởng
  •  Chăm sóc sức khỏe
  •  Đào tạo
  •  Chế độ nghỉ phép

Mô tả Công việc

JOB PURPOSE

  • Have responsible for processing payments and accounting transactions, updating accounting books and retrieving accounting documents.

ACCOUNTABILITY

  • Prepare accounting entries for cash, bank, inventory, assets to ensure all accounting transactions are updated into general ledgers correctly, in time, follow Vietnamese Accounting Standard and company internal rules.
  • Control and manage Cash flow to maximize the efficiency in cash management.
  • Daily receive, arrange, file and retrieve accounting documents.
  • Check and manage all accounting documents to ensure all accounting documents have supporting documents complying with Vietnamese Accounting Standard, Government regulations, and to be signed by company authorized singers.
  • Manage and storage all accounting documents to ensure all accounting book are fully and easily to find.
  • Other required that related accounting supporting.

Yêu Cầu Công Việc

QUALIFICATION

Education, no. of year experience:

  • Bachelor degree in Finance, Accounting. 
  • Minimum of 1-2 years working in Finance, Accounting or Banking industry. 
  • English level B.

Technical skills: 

  • Microsoft Office skills are required.

Soft skills

  • Good in communication skills 
  • Teamwork. Leader ship
  • Be pro-active
  • Personal attributes
  • Careful, sense of responsibility.

Email liên hệ: [email protected] 

Subject: [Dai-ichi Life-1117] Tên- Vị trí ứng tuyển

Trụ sở chính:Tòa nhà DAI-ICHI LIFE 149-151 Nguyễn Văn Trỗi, Phường 11, Quận Phú Nhuận, TP. Hồ Chí MinhĐiện thoại: (028) 3810 0888  Fax: (028) 3997 3000   

Hết hạn

316 lượt xem