• [HCM] Tổ Chức Phi Chính Phủ CHANGE Tuyển Dụng Thực Tập Sinh Marketing Truyền Thông Tháng 4/2017 (Part-Time)
    HẾT HẠN
    CHANGE ra đời nhằm tạo nên những thay đổi bền vững trong lĩnh vực môi trường và phát triển thông qua truyền thông sáng tạo; nâng cao năng lực và tạo cơ hội cho giới trẻ trong việc xây dựng phong trào tại địa phương; đồng thời huy động và liên kết doanh nghiệp, cộng đồng và chính phủ trong việc đề ra các giải pháp và chính sách phù hợp.

    Lĩnh vực truyền thông tổ chức sự kiện đã và đang trở thành một trong những ngành HOT nhất Việt Nam.Cơ hội tốt cho các bạn sinh viên để thực tập trong lĩnh vực này tại tổ chức phi chính phủ CHANGE :

    Vị trí: Marcom assistant intern ( non-paid )

    Số lượng : 2

    Yêu cầu:
    - Sử dụng tiếng anh trôi chảy, đặc biệt kĩ năng viết
    - Ưu tiên ứng viên có background về truyền thông, marketing, quan hệ công chúng hoặc những lĩnh vực khác có liên quan

    Thông tin chi tiết công việc: http://bit.ly/2ppJHyv

    Deadline: 30/04/2017

    Quyền lợi: Có khoản trợ cấp nhỏ hàng tháng, thời gian làm việc linh động, môi trường thoải mái, cơ hội trải nghiệm nhiều kiến thức xã hội và mở rộng networking.

    Địa điểm làm việc: Tầng 3, tòa nhà Oceanbank, số 67, đường Trần Não, phường Bình An, quận 2, tp Hồ Chí Minh

    Cách ứng tuyển:

    Gửi CV (viết bằng tiếng anh) về địa chỉ [email protected]

    Thông tin liên hệ:

    Sđt liên hệ: 0905375414 ( Phương Thảo )

    Website: http://www.changevn.org/

    ----------------------------

    CHANGE Job Description

    Position Overview:

    The Marketing and Communication Assistant performs on building CHANGE’s brand to help deliver strategic communication outcomes and support CHANGE’s communication campaigns in raising public awareness of environmental issues.

    Principal Duties and Responsibilities (Essential Functions**):

     

     

    1.   Fully in charge of leading marketing/communications activities of all campaigns in CHANGEVN which will include:

    50

    %

    Coordinate with MarCom team & other managers and establish the Marketing/Communication strategy for CHANGE as an organization and for all of its campaigns.

    Research, create, deliver, edit, and optimize communication materials.

    Ensure that messages are supportive of and consistent with campaign strategies.

    Supervise social media outreach (Deliver content via Facebook, Twitter, email, or direct mail.)

    Make sure that CHANGE is appropriately presented to all stakeholders

    – partners, public, volunteer, and media.

    Coordinate flow of information and communication and disseminate it according to plan/strategy.

    2.

    Work with MarCom Officer, Project Manager(s) and Operations Manager to determine event budget and manage expenses to that budget.

    30

    %

     

    Identify, develop and execute communications strategy for key media contacts and customer references.

     

     

     

     

    Research media coverage and industry trends.

     

     

     

     

    Develop fresh story ideas.

     

     

     

    3.

     

       

     

    %

    Press relations with national media; Make contacts with and build a list of higher-ranking journalists to support the campaign (a good mix of environment, lifestyle, business journalists)

    20


    Communicate with local government agencies for possible partnership and support.

    Supervision Received & Exercised:

    The MarCom Assistant shall work under the direct supervision of the MarCom Officer.

    Qualifications & Skills:

    • University Degree in Marketing, Communications, Public Relations, Journalism, Business, Non-for-Profit Management , environmental stewardship, sustainability or related fields preferred
    • Demonstrable graphic design skills (please attach your portfolio)
    • Fluency in written and spoken English
    • Good writing skill
    • Organized, reliable, detail oriented
    • Comfortable working independently and as part of a team
    • Willingness to travel
    • Flexible; enjoys a creative, fast paced environment
    • An enthusiastic fan of social media and digital tools
    1750
    0 0