Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

[HCM] Unilever Việt Nam Tuyển Dụng Channel & Category Development Manager 2018

Hết hạn
Địa điểm Địa điểm: Hồ Chí Minh - Chuyên môn Chuyên môn: Marketing, Truyền Thông, PR; Bán hàng (Sales); Khác - Tính chất công việc Tính chất công việc: Toàn thời gian

Cứ mỗi ngày, hơn 2.5 tỷ người sử dụng sản phẩm của Unilever cho nhu cầu hằng ngày của mình từ việc làm đẹp, bảo vệ sức khỏe và cảm thấy yêu đời hơn từ cuộc sống – điều đó cho chúng tôi một cơ hội đặc biệt để xây dựng một tương lai tươi sáng hơn. Các sản phẩm tuyệt vời của chúng tôi gồm hơn 400 thương hiệu giúp Unilever có một vị thế đặc biệt trong cuộc sống của người dân trên khắp thế giới. Thật vậy, bảy mươi phần trăm các hộ gia đình trên toàn thế giới sử dụng ít nhất một sản phẩm của Unilever, từ các thương hiệu hàng đầu thế giới như Lipton, Knorr, Dove, Axe, Hellmann's và Omo. Cho đến các thương hiệu địa phương uy tín được thiết kế để đáp ứng các nhu cầu cụ thể của người tiêu dùng như Blue Band, Pureit và Suave. Dù bất kỳ nhãn hiệu nào, được mua ở bất cứ nơi đâu, thì chúng tôi làm việc để đảm bảo rằng nó có vai trò trong việc giúp thực hiện mục đích của chúng tôi – tạo dựng một cuộc sống bền vững cho mọi người trên thế giới.

Job Field: Customer Development

End Date: 14/04/2018

Responsibilities:

  • Lead the development of the trade category plan for assigned channels:

    • Develop customer & shopper insights for assigned channels. Translate insights into business building opportunities within specific customers/ channels;

    • Build account/ channel specific trade plans to align with total trade category plan to deliver category/ brand objectives;

    • Identify trade spend opportunities and allocate funds for each sector while analysing risks;

    • Match brand objectives with customer/ market needs. Work with field sales team to ensure excellence in in-store activation;

  • Work out monthly rolling forecast for assigned channels:

    • Prepare promotion sell-out volume with attention to market intelligence information;

    • Prepare input for brand and build incremental sales volume;

  • Co-work with marketing team in launch/ re-launch and consumer promotion activities:

    • Provide input for marketing to build budget, scheme and communication plans;

    • Allocate promotion volume to channel/ customers in charge;

    • Work out the brief for BTL agencies and sales team;

    • In charge of in-store POSM design, briefing POSM/ Activation team for production and installation in store;

  • Develop and execute all trade/ schematic shopper promotions:

    • Lead scheme proposal and execution;

    • Lead the communication to internal and external stakeholders on the scheme;

    • Follow up with POSM production gift sourcing and delivery to stores OTIF;

    • Conduct ROI and post-promotion evaluation.

Requirements:

  • University graduate in Business Administrative, Foreign Trade, Economics;

  • At least 02 years working experience in relevant position for FMCG industry (experience in sales planning, trade marketing is an advantage);

  • Strong analytical skills and business mindset;

  • Proven business management competency;

  • Strong communication and influencing skills;

  • Creative and passionate, willing to take challenges;

  • Proactive, confident and able to work under high pressure;

  • Good command in English and computer skills.

>> APPLY FOR THIS JOB

 

For any further detailed information and quuestions, please visit Unilever Vietnam's official careers website: https://www.unilever.com.vn/careers/.

---

(*) Lưu ý: Ứng viên vui lòng nêu rõ nguồn tuyển dụng YBOX.VN trong thư cover letter. Do hạn chế về mặt thời gian nên chỉ các ứng viên được lựa chọn vào vòng sau mới được liên hệ và phản hồi. Rất mong các bạn thông cảm.

Hết hạn

1,273 lượt xem