Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

[HN] LG Electronics Việt Nam Tuyển Dụng Marketing Executive 2018

Hết hạn
Địa điểm Địa điểm: Hà Nội - Chuyên môn Chuyên môn: Marketing, Truyền Thông, PR; Bán hàng (Sales) - Tính chất công việc Tính chất công việc: Toàn thời gian

LG Electronics được thành lập năm 1958 và cho đến nay luôn dẫn đầu trong kỷ nguyên kĩ thuật số tiên tiến nhờ vào những công nghệ chuyên môn đạt được trong việc sản xuất các thiết bị gia dụng như máy radio và Tivi. Với doanh thu toàn cầu năm 2014 là 55.91 tỉ USD (59.04 nghìn tỉ won), LG có 4 ngành hàng kinh doanh chính: Thiết bị nghe nhìn, Thiết bị di động, Điện tử gia dụng & điều hòa, và Linh kiện ô tô. LG cũng là một trong những nhà sản xuất hàng đầu thế giới về sản phẩm: tấm nền TV, thiết bị di dộng, điều hòa không khí, máy giặt và tủ lạnh. LG Electronics là một đối tác của năm của chương trình Ngôi Sao Năng Lượng năm 2014.

Nơi làm việc: Hà Nội

Mức lương: Thỏa thuận

Ngành nghề: Quảng cáo/ Đối ngoại/ Truyền Thông, Tiếp thị

Hạn cuối: 25/03/2018

Mô tả công việc:

  • Strategy:

    • Analyze and study market feasibility including value proposition, features, demand forecast, competitors, target market & target sales;

    • Define model specifications/ features, positioning, selling point, financial target, seasonality focused, target customer…;

  • Channel/ Sales:

    • Define sales channel strategy & price structure;

    • Build Display plan based on Sales channel;

    • Set Sales plan & sales forecast;

  • Marketing Communication:

    • Develop marketing strategy and plan including positioning message, selling point, recommended budget, timing, recommended marketing mix, etc…;

    • Cooperate with related department and monitor the implementation of Media planning, Digital activities, Event, PR, Promotion;

    • Manage budget & progress;

  • In-store Marketing:

    • Develop In-store Marketing concept including Shop décor & POSM, monitor ISM implementation progress & its effectiveness, take action as appropriate;

    • Creating training material for internal parties (related department, promoters) & external (dealers, floor sales man);

  • Other tasks:

    • Marketing Intelligence (MI):

      • Market & competitor analysis;

      • Weekly Product and Price mapping;

      • Monthly sales analysis;

    • Trade Program:

      • Daily monitor of Sell-out trend;

      • Cowork to analyse, design and propose trade programs;

      • Communicate to all concerned parties for execution of trade programs;

      • Monitoring effectiveness of trade program and take action as appropriate.

Yêu cầu:

  • BA degree or above in economics, marketing, branding;

  • 1 - 2 years working experience in branding/ marketing and sales;

  • Having experience in agency is an advantage/ strategy consulting is a plus;

  • Good sense of advertisement and communication, as well as analytical ability, strategic plan development ability;

  • Good English, communication and presentation skills;

  • Positive working attitude, reliable, ability to multi-task and work independently as well as good teamwork skills.

>> ỨNG TUYỂN CHO VỊ TRÍ NÀY

 

Mọi thắc mắc và thông tin chi tiết, vui lòng truy cập website tuyển dụng chính thức của Công ty: https://lgejobs.com/.

---

(*) Lưu ý: Do hạn chế về mặt thời gian nên chỉ các ứng viên được lựa chọn vào vòng sau mới được liên hệ và phản hồi. Rất mong các bạn thông cảm.

Hết hạn

1,535 lượt xem