Đóng góp ý kiến và báo lỗi phiên bản mới tại đây

[HCM] Tập Đoàn Bia HEINEKEN Việt Nam Tuyển Dụng Employer Branding Intern Full-time 2024

Hết hạn
GIỚI THIỆU CÔNG TY
Địa điểm Địa điểm: Hồ Chí Minh - Loại hình công ty Loại hình công ty: Công ty nước ngoài - Lĩnh vực kinh doanh Lĩnh vực kinh doanh: Bán lẻ, Hàng tiêu dùng, FMCG - Quy mô công ty Quy mô công ty: Lớn (>= 250 người có BHXH) - website Website: Không có - fanpage Fanpage: Không có
Là liên doanh giữa HEINEKEN và Tổng Công ty Thương mại Sài Gòn (SATRA), HEINEKEN Việt Nam có bề dày lịch sử 30 năm với những dấu ấn và thành tựu đáng tự hào. Từ nhà máy đầu tiên tại Thành phố Hồ Chí Minh năm 1991, đến nay HEINEKEN Việt Nam đã có 6 nhà máy với hơn 3.000 nhân viên trên khắp Việt Nam. Là một công ty không ngừng đổi mới sáng tạo, chúng tôi kết hợp kinh nghiệm quốc tế với những bí quyết và hiểu biết sâu sắc về thị trường Việt Nam để mang đến cho người tiêu dùng Việt một danh mục sản phẩm đa dạng, phù hợp với những nhu cầu, sở thích và thời điểm thưởng thức khác nhau. Tại Việt Nam, HEINEKEN sản xuất và phân phối các nhãn hiệu Heineken®, Tiger, Larue, BIVINA, Bia Việt, Strongbow và Edelweiss; trong đó có những sản phẩm được sáng tạo bởi chính các chuyên gia nấu bia Việt Nam, dành riêng cho người Việt.
Địa điểm Địa điểm: Hồ Chí Minh - Tính chất công việc Tính chất công việc: Thực tập; Toàn thời gian - Chuyên môn Chuyên môn: Marketing, Truyền Thông, PR; Hành chính, Nhân sự - Kinh nghiệm Kinh nghiệm: Không cần kinh nghiệm - Đừng lo! Chúng tôi sẽ đào tạo bạn từ đầu. Có kinh nghiệm là điểm cộng! - Mức lương Mức lương: Thỏa thuận

Job Introduction

Position: Employer Branding Intern
Department: Employee Experience & Employer Branding

Job Description:
We are seeking a passionate Employer Branding Intern to join our Employee Experience & Employer Branding team. This role provides a unique opportunity to gain hands-on experience in enhancing employee engagement and promoting our employer brand. You will assist in implementing initiatives aligned with our Employer Value Proposition (EVP) and contribute to various projects impacting both our internal workforce and the external talent community.

Key Responsibilities:

  1. Support Employer Branding (EB) Activities:

    • Create engaging content for social media platforms or recruitment marketing campaigns to promote our EVP and job opportunities to external talents. Collaborate with Corporate Affairs, Marketing, or vendors to ensure consistent messaging.
    • Assist in organizing on-site recruitment events and Management Trainee program promotions, such as career fairs, industry events, brewery tours, etc.
    • Build relationships with universities, higher education institutes, and professional organizations.
    • Participate in EB initiatives, including developing welcome kits, preparing recruitment marketing campaigns, and encouraging employee advocacy through self-generated content.
  2. Support Employee Experience Initiatives:

    • Contribute to projects enhancing the overall employee journey, from onboarding to offboarding.
    • Prepare internal communications on HR-related topics for employees.
    • Assist in planning and executing company events, such as monthly Thirsty Thursday gatherings, wellbeing initiatives, and DEI-related programs.
    • Support the execution of Employee Experience projects, including peer-to-peer recognition platforms and spotlighting employee success stories or positive behaviors.
  3. Administrative Support:

    • Event Coordination:
      • Assist with logistics for events, workshops, and training sessions.
      • Maintain calendars and schedules for EX and EB activities.
    • Purchase to Payment Operations:
      • Manage the PtP process, from vendor creation to purchase and payment.

Requirements:

  • Currently a 4th-year student pursuing a Bachelor's degree in Human Resources, Business Administration, Marketing, Communications, or a related field.
  • Strong interest in employee engagement, employer branding, and HR practices.
  • Excellent verbal and written communication skills in English and Vietnamese.
  • Digital native with an interest in AI-driven tools related to recruitment, employee engagement, and communication.
  • Familiarity with social media platforms and content creation tools. Proficiency in software like Canva, Photoshop, AI tools, or experience in photography/videography is a plus.
  • Creative and practical thinker with the ability to generate innovative ideas and implementation plans.
  • Strong organizational skills and attention to detail.
  • Ability to work collaboratively in a team environment and manage multiple tasks.
  • Proactive attitude with a willingness to learn and take initiative.
  • Previous internship or volunteer experience in HR, marketing, or event coordination is an advantage.

APPLY HERE

Hết hạn
Heineken Việt Nam

Heineken Việt Nam

1,334 lượt xem

lh-fulllh-x